woensdag 2 mei 2012

Altijd bij mij!

Altijd bij mij!

Wat is mijn relatie met God? En met Jezus? Heb ik wel een relatie met Hem? 

Daar zat ik over te denken toen ik vandaag in mijn zeilbootje op het Heegermeer zat. Dat was heerlijk om zo met zo’n vraag bezig te zijn. Aan de ene kant het water, mijn bootje en de wind, aan de andere kant lekker denken en mijmeren.

Je moet weten dat ik pas een nieuwe zeilboot heb gekocht. Nou ja, nieuw, hij is gebouwd in 1975. Een geweldig bootje, van hout en al bijna veertig jaar oud. En zoals het een echte houten boot betaamd lekt hij een beetje. Een beetje, hij loopt gewoon vol. Dat betekent hozen. Daarnaast natuurlijk de wind die mijn zeil geselde. Altijd lastig om met een boot die je moet leren kennen te zeilen.

Ik was ervan uit gegaan dat het wel goed zou gaan, maar besefte ineens dat dit niet zo vanzelfsprekend was. De vraag verdween naar de achtergrond en mijn bootje, de wind en het water waren in mijn gedachten. Ik had last van een iets versnelde ademhaling en een licht gevoel van stress………..totdat,

Ik merkte dat ik zat te zingen. Ik moest lachen want ik hoorde mezelf zingen dat zelfs wanneer ik vleugels zou hebben en aan de andere kant van de zee ging wonen, ik Hem daar zou ontmoeten!

Ik brulde het uit tegen de wind: U bent bij mij!

Hij wist dat ik daar zat in dat bootje, Hij wist dat het volliep met water, Hij wist dat de wind eigenlijk te hard was. Maar Hij zei niet eigen schuld, dikke bult. Nee, Hij zei ik ben bij je. Ik ga met je mee!

Ik had mijn antwoord gevonden. Heb ik een relatie met Hem: ja!

Wat voor één? U bent bij mij, overal en altijd!
Psalm 139

Geen opmerkingen:

Een reactie posten