maandag 19 maart 2012

Summer is coming!


De zomer komt!

Ik heb pas een reeks boeken gelezen waarin de mensen elkaar waarschuwden met de woorden: De winter komt! In de gelijknamige televisieserie klonk het in het Engels: Winter is coming! 
Het klonk altijd vrij onheilspellend, maar dat kwam het verhaal juist ten goede.
In deze studie wil ik het positief gebruiken: Summer is coming!
Als een bemoediging naar elkaar toe, als een bemoediging naar mensen toe die het niet meer zien zitten, als een bemoediging naar de wereld toe. SUMMER IS COMING!
Gisteren zag ik het verdriet van een meisje in Japan, een jaar na de verwoestende tsunami begroef ze haar vader symbolisch. Ik zou willen zeggen: Summer is coming!  Een wereld die op drift is, op drift de verkeerde kant uit, mensen die het niet meer weten! Hey, summer is coming!

Als een positief geluid in een donkere wereld! Als een belofte die op het punt staat om door te breken.
Het was gisteren een heerlijke lentedag, de eerste dit jaar. Bedoel je dat dit de voorbode is van een heerlijke zomer? Hoewel ik hoop dat we een lekkere zomer zullen krijgen bedoel ik dat niet. Ik zal het uitleggen.

Jezus spreekt erover in Lucas 21:30, let op de vijgeboom en op al de bomen. Zodra zij uitlopen, weet gij uit uw zelf, omdat gij het ziet, dat de zomer reeds nabij is. Zo moet ook gij wanneer gij dit ziet geschieden, weten, dat het Koninkrijk Gods nabij is.
We zien de vijgeboom, Israel en al de bomen, de landen uit het verleden om Israel heen,  uitlopen! Zoals Jezus zei is de zomer reeds nabij. Hoe dichtbij dat weten we niet, maar dat de zomer komt is zeker.
Wat bedoelt Jezus met de zomer? Wat moet er gebeuren voordat de zomer aanbreekt? Wat betekent dat voor Israel, voor ons en voor de hele wereld?


Ik moet eigenlijk zeggen: The Son is coming!!!

Binnenkort meer!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten