vrijdag 21 januari 2011

Dienaar van de allerhoogste

Matt 28:18
Mij is gegeven alle macht in de hemel en op aarde!

Dit zegt onze lieve here Jezus!
Weten we wel over wie we het hebben?  Onze here Jezus!

Het woord here koppel ik zelf altijd aan lieve. Ik denk dan altijd aan die herder die voor die kleine lieve schaapjes zorgt. Of aan die arme mensen waar Hij voor zorgt.  Op de één of andere manier maakt het de naam Jezus zachter! Ik heb jaren gehad dat ik de naam Jezus niet uit sprak zonder het woordje here ervoor.
Totdat ik het in het Engels las. Dan staat er Our Lord Jesus!  Lord met een hoofdletter! Hij is onze Heer! Onze Heer Jezus!
Sindsdien probeer ik het woordje here te vermijden. Niet dat het niet juist is, maar het maakt voor mij gevoelsmatig veel uit of ik zeg: onze here Jezus of dat ik zeg: Onze Heer, Jezus.
Proeft je het verschil? Iedere keer als ik het uitspreek bevestig ik het feit dat ik weet en erken dat Hij mijn Heer is. En dan niet zo maar een heer, eentje die moet buigen zodra er een grotere heer verschijnt. Nee, de allerhoogste Heer. Er is geen Heer die boven Hem staat. Dan ga ik de woorden in de Romeinenbrief begrijpen, dat niks mij kan scheiden. Hij is immers de machtigste en Hij heeft voor mij gekozen.

Daar kan ik me sterk in voelen! Ik ben dienaar van de Allerhoogste Heer! Wie zou mij wat kunnen doen?  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten